Istället för att hålla dig till de traditionella metoderna när det gäller att arrangera möten bör du se vad det bjuds för tekniska lösningar som kan underlätta för dig. Det finns numera en mängd olika programvaror som hanterar allt från schemaläggning till beställningar av mötesrum. Här följer fem av de absolut bästa alternativen som finns att tillgå.
Pronestor
Pronestor är en utmärkt mjukvara för att boka mötesrum och hålla ordning på tidsplaneringar. Den här mjukvaran kan man använda på vilken enhet som helst så länge man bara har internetuppkoppling. Programmet har ett lättförståeligt och överblickbart gränssnitt vilket underlättar både på små och stora arbetsplatser.
Lucid Meetings
Lucid Meetings är en mjukvara som utformats med fokus på användaren. Här finns bland annat ett inbyggt verktyg som hjälper användarna att hålla ordning och hålla sig organiserade. Dessutom kan du använda verktyget för att hjälpa dina medarbetare att hållas ansvariga för det de har att göra.
Zoom
Zoom är en av de mest populära möteshanterare som numera finns på marknaden. Något av det som utmärker den här programvaran är att den ger dig möjlighet att hålla i möten på nätet, vilket kan underlätta då människor av en eller annan anledning inte har möjlighet att samlas på samma plats på rent fysiskt.
Outlook
Outlook är en gammal pålitlig trotjänare. Många känner till den då den har funnits länge och har många bra funktioner. Ja, de flesta känner till programvaran, men visste du att man även kan boka konferensrum i Outlook? Det går enkelt och snabbt att göra och kräver inga avancerade kunskaper. Därför passar Outlook oerhört bra på flera olika sorters arbetsplatser, där personalen har olika erfarenhet av programvara och teknik.
Amazemeet
Amazemeet är ett gratis webbaserat verktyg som kan användas för möteshantering. Med hjälp av det här kan du bättre hantera tiden under det att du håller dina möten.